Filtr dolnoprzepustowy – LPF (low pass filter)
Przy obecnym trendzie zastępowania mechanicznych układów sterowania napędów ich elektronicznymi odpowiednikami diagnoza nieprawidłowości w działaniu układu może przysporzyć wiele problemów. Szczególnie trudne może być zmierzenie napięcia, prądu oraz częstotliwości na wyjściu sterownika. Zwykły multimetr TrueRMS nie może mierzyć prawidłowo sygnałów wyjściowych ze sterownika napędu ponieważ sterownik VFD (variable frequency drive – sterowanie zmienną częstotliwością sygnału) podaje na wejście silnika odkształcony (nie sinusoidalny) sygnał napięciowy o zmiennej szerokości impulsu.
Wiele multimetrów TRMS wyświetla odczyty do 20 – 30% wyższe od wartości wskazywanej przez sterownik, jako, że większość multimetrów ma szerokie pasmo pomiarowe. Takie multimetry zmierzą częstotliwość przenoszenia/przełączania sygnału generowanego przez VFD. Filtr dolnoprzepustowy (LPF) został zaprojektowany aby wesprzeć blokowanie niepożądanych napięć powyżej 1kHz przy pomiarze napięć AC oraz częstotliwości AC. Filtr dolnoprzepustowy może polepszyć warunki pomiaru złożonych sygnałów, generowanych przez sterowniki czy inwertery.
multimetry Forscher wyposażone w low pass filter :
Forscher FS215